עובדות מפתיעות על תעשיית השוקולד – Max Brenner עובדות מפתיעות על תעשיית השוקולד דלג לתוכן

עובדות מפתיעות על תעשיית השוקולד

למי מכם שעוד לא יודע, מאחורי אחד המאכלים הכי אהובים עלינו בעולם עומדת תעשייה של 103 מיליארד דולר (!) חרף הפופולריות שלו, אנו מניחים שיש עדיין כמה עובדות שאולי תופתעו לשמוע לגביו – חלקם מתוקים, וחלקם אולי עשויים להשאיר לכם טעם מר בפה. 

  1. נדרשים כ-400 פולי קקאו להכנת קילו שוקולד אחד - בממוצע, כל עץ קקאו מייצר מספיק פירות מדי שנה להכנת קילו עד 3 קילו שוקולד. עצי קקאו מניבים 20 עד 30 תרמילים בממוצע בשנה, וכל תרמיל מכיל 20 עד 40 פולי קקאו. המשמעות היא שכל עץ קקאו מייצר בכל מקום בין 400 ל -1,200 פולי קקאו בכל שנה. מכיוון שנדרשים כ -400 פולי קקאו להכנת קילו שוקולד אחד, זה שווה ערך ל -3 קילו שוקולד. אתם בהחלט יכולים להוסיף את הנתון המעניין הזה כ"הידעת" בברכה אישית שתצרפו למשלוח שוקולד מתנה ששלחתם ליקירכם 
  2. שוויץ היא הצרכנית הגדולה בעולם של שוקולד – צורכים בה 8.8 קילו שוקולד לכל נפש! ולמרות שהאמריקאים צורכים כמות מרשימה של שוקולד (במיוחד בחגים כמו ליל כל הקדושים, חג הפסחא ויום האהבה), הצרכנים המובילים בעולם של הממתק האהוב נמצאים באירופה, כאשר שווייץ עומדת בראש הרשימה, ואחריה נמצאות גרמניה עם כ- 8 קילו שוקולד לנפש, אירלנד עם כ- 7.8 קילו, בריטניה עם 7.5 קילו ושוודיה עם 6.6 קילו שוקולד לנפש.
  3. על פי ההערכות, ייצור הקקאו העולמי הגיע לשיא בשנת 2019 של 4.85 מיליון טון קקאו, השיא מיוחס בין היתר לתנאי מזג אוויר נוחים. זאת ועוד, חוף השנהב ממשיך להיות היצרן הגדול ביותר בעולם של קקאו, עם אומדן של 2.12 מיליון טון. הייצור המוגבר אינו בהכרח מהווה חדשות טובות עבור תעשיית השוקולד שכן סביר להניח כי הוא לא ייענה עם ביקוש מוגבר למוצר ולכן המחירים הנמוכים בעולם ישמרו.
  4. למרות תעשייה משגשגת של 100 מיליארד דולר שממשיכה לצמוח מדי שנה, מרבית חקלאי הקקאו מרוויחים פחות מדולר ליום, ולעתים קרובות עובדים בחום קשה ללא צל וחשופים לרמות גבוהות של חומרי הדברה. החקלאים נושאים בנטל הפיזי של קציר הקקאו ובחוסר הוודאות שטומן בחובו גידול הקקאו, אך מקבלים רק כ -6% ממחיר המכירה של כל חפיסת שוקולד, בעוד היצרנים והקמעונאים שומרים על רווח של 80%.

 

הפוסט הישן ביותר
הפוסט החדש ביותר
סגור

עכשיו במקס ברנר

🚚 - משלוח חינם ברכישה מעל 199  ₪

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

חפש