מעץ הקקאו ועד לביס הראשון - השלבים להכנת שוקולד – Max Brenner מעץ הקקאו ועד לביס הראשון - השלבים להכנת שוקולד דלג לתוכן

מעץ הקקאו ועד לביס הראשון - השלבים להכנת שוקולד

אם תמיד רציתם לדעת מאיפה הגיע המאכל המושלם והטעים שנקרא שוקולד ומה תהליך ההכנה שלו, אנחנו פה כדי לספר.

הכל מתחיל למעשה בעצי הקקאו, אותם ניתן למצוא באזורים המאופיינים במזג אוויר טרופי, חם ולח.  העץ גדל בדרך כלל בצל ובטמפרטורות נמוכות יחסית, זאת בזכות גובהו שאינו יותר מ-5 מטרים בדרך כלל. מה שמיוחד בעץ הקקאו הוא שהתרמילים שלו צומחים ישירות על הגזע ועל הענפים המרכזיים שלו.

בעבר, עצי הקקאו היו נפוצים בעיקר בדרום ומרכז יבשת אמריקה. על עצי הקקאו גדלים תרמילי הקקאו, אותם קוטפים בזמן שהם בשלים ומגיעים לגוון צבע צהוב או כתום. לאחר שנקטפו, פותחים את תרמילי הקקאו ומפרידים את פולי הקקאו מהציפה שכיסתה אותם. למעשה ישנן עדויות לכך שכבר בתקופת המאיה נעשה שימוש בפולי הקקאו לשם להכנת משקאות.

לאחר שהופרדו פולי הקקאו, הם עוברים תהליך של מיון ומונחים בערימות לטובת תסיסה של מספר ימים. לאחר שתססו, מייבשים אותם והם מועברים למפעל, שם פולי הקקאו נכנסים לתנורים שמחממים אותם תוך כדי טחינה. המטרה של הקלייה היא להפריד את הקקאו לשני מרכיביו, חמאת הקקאו ואבקת הקקאו, אשר מהם ניתן לייצר מגוון רחב של מוצרי שוקולד.

התהליך שהמכונה עושה נקרא קונצ'ינג, ובמסגרתו הפולים נטחנים עד לדרגה הכי דקיקה שניתן. בשלב זה מוסיפים לתהליך את המרכיבים הנוספים, חלב, סוכר ועוד, וממשיכים עד ליצירת השוקולד.

בשלב האחרון והמוכר ביותר, שהוא שלב הטמפרור, מחממים את תערובת השוקולד לטמפרטורה גבוהה של 50 מעלות, ומקררים אותה תוך כדי תנועה, כך שלאט לאט תגיע לטמפרטורה הרצויה, וחוזר חלילה. שלב הטמפרור חשוב במיוחד על מנת ליצור לשוקולד מרקם נוח לשימוש, שלא נמס בקלות ביד, וכן משטח חלק ומבריק ואורח חיים גדול יותר, כך שלא יתקלקל מהר.

לאחר כל השלבים הללו, השוקולד סוף סוף מוכן להיכנס לתבנית המתאימה לטובה הצורה בה ישווק ויגיע לצרכן.

הפוסט הישן ביותר
הפוסט החדש ביותר
סגור

עכשיו במקס ברנר

🚚 - משלוח חינם ברכישה מעל 199  ₪

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

חפש