בכל מחיר? מדוע מחיר השוקולד משתנה: – Max Brenner בכל מחיר? מדוע מחיר השוקולד משתנה: דלג לתוכן

בכל מחיר? מדוע מחיר השוקולד משתנה:

בנקודות שונות בהיסטוריה, מחיר השוקולד משתנה אך הצרכנים כלל לא מודעים לכך. עם יד הלב רובנו באמת לא נשים לב אם מחיר השוקולד האהוב עלינו יעלה בכמה שקלים, כי דחף לשוקולד הוא תשוקה שחייבים לספק – ויפה שעה אחת קודם. ובכל זאת, אולי כשולחי משלוחים קבועים של שוקולד מתנה, יעניין אתכם לדעת כיצד מודל ההיצע והביקוש של הפינוק המתוק והאהוב פועל - ולמה המחיר שלו משתנה מדי פעם.

אספקת קקאו מוגבלת - משמע מחירי שוקולד גבוהים יותר

ייבוא השוקולד נוטה להיות הגורם המשפיע ביותר על תנודתיות מחירי השוקולד. סחורות רבות משמשות לייצור שוקולד כשהמרכיב העיקרי הוא כמובן הקקאו. רכיבים אחרים כמו סוכר, מוצרי חלב, אגוזים, ממתיקי תירס ואנרגיה נחוצים גם הם לייצור מוצרי שוקולד. מחירי הסחורות הללו מונעים לרוב משוק הסחורות שקובע את המחיר בהתבסס על רמות ההיצע והביקוש ויכול לגרום לתנודות משתנות במחירי הסחורות.

באופן כללי – הגורם המשפיע ביותר על מחיר השוקולד הוא עלות הקקאו. יצרני השוקולד משתמשים בשני מרכיבי קקאו כדי לייצר שוקולד והם אבקת קקאו וחמאת קקאו. חמאת קקאו היא המרכיב היותר רצוי מבין השניים מכיוון שהיא יוצרת את השוקולדים העשירים והמשובחים ביותר – אך היא גם הקשה והיקרה ביותר לייצור.

אפריקה (בעיקר חוף השנהב וגאנה) היא היצרנית העולמית הגדולה ביותר של קקאו, המספקת קרוב ל -70% מקקאו העולם. תנודות האספקה ​​הן תוצאה של מספר גורמים, החל מאי שקט פוליטי ואזרחי דרך סוגיות עבודה ועד להשפעות מזג האוויר, מחלות ומזיקים על היבול. לצורך העניין - תקופות ארוכות של מזג אוויר פוגמות בתהליך גידול פולי הקקאו, וכתוצאה מכך נוצר מחסור.

מחירי קקאו גבוהים יותר משום שהחקלאים צריכים לשלם יותר 

גם נושאים אחרים כמו צמצום כוח העבודה יכולים להשפיע על אספקת הקקאו לשוק. לדוגמה, אוניברסיטת Tulane פרסמה דו"ח בשנת 2015 וחשפה כי מעל ל-2 מיליון ילדים עובדים בתעשיית הקקאו. כתוצאה מהחשיפה קמו תנועות שהתנגדו להעסקת ילדים שכן נוסף על השכר הזעום שהם מרוויחים זה גם לא חוקי ולא מוסרי. בעקבות צמצום כוח העבודה הזול ולאור העובדה שהחקלאים נאלצו לשלם שכר גבוה יותר בעבור העובדים הבוגרים – מחירי הקקאו התייקרו.

הביקוש לשוקולד ממשיך לגדול

הביקוש העולמי לשוקולד עלה בספרות כפולות מאז המיתון ב -2008 והוא צפוי להמשיך לגדול, עם קצב צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של 3% עד לשנת 2021. חלק ניכר מגידול ביקוש זה קשור לדרישה המתגברת של צרכנים בכל בעולם לשוקולד מריר – בייחוד לאור היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלו. לביקוש לשוקולד מריר יש השפעה כפולה: זה מגדיל את הביקוש למוצרי שוקולד ולקקאו שכן שוקולד מריר דורש יותר פולי קקאו לאונקיה מאשר שוקולד חלב. כמו כן, בעוד שצפון אמריקה ומערב אירופה תמיד היו צרכניות גדולות של מוצרי שוקולד, גם אזורים אחרים, כמו אזור אסיה-האוקיאנוס השקט, נוספו לביקוש כתוצאה מהתעניינות המתגברת על השוקולד המריר.

בשורה התחתונה

התנודתיות הקיימת במחירי הקקאו היא אינה תופעה חדשה מכיוון שמחירי הסחורות לעיתים קרובות הם נזילים. עם זאת, העלייה הנוכחית בביקוש יחד עם כל הפרעה או מחסור בהיצע של קקאו עלול להשפיע באופן דרמטי על מחיר השוקולד. יצרני שוקולד גדולים ינסו לגדר את תנודות המחירים הקשורות למחירי הסחורה באמצעות חוזים שיקבעו מחיר שהם מוכנים לשלם בעתיד - אך בטווח הארוך, עלייה מתמשכת של מחירי סחורות תביא למחירי שוקולד גבוהים יותר. 

הפוסט הישן ביותר
הפוסט החדש ביותר
סגור

עכשיו במקס ברנר

🚚 - משלוח חינם ברכישה מעל 199  ₪

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

חפש